Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mleka
www.netb.pl
2018-05-16
Konsumenci oczekują redukcji cukru i tłuszczu w produktach mleczarskich

- Mimo, iż tłuszcz w mleczarstwie to naturalny towarzysz wielu produktów (np. serów), możemy się spodziewać rosnącego zapotrzebowania na produkty o jego obniżonej zawartości. Na sklepowych półkach znajdujemy jogurty z oznaczeniem 0 proc. tłuszczu czy cukru – tłumaczy Marek Dobosz, menedżer produktu w firmie Hortimex.

W ostatnim czasie silnie kreowane przez media jest zdrowe odżywianie. Influenserzy wskazują nam pewien wzorzec doskonałości - trening oraz dieta to dwa nieodłączne elementy ciężkiej drogi do osiągnięcia zamierzonego celu. W Europie w ciągu dekady liczba osób dotkniętych otyłością zwiększyła się od 15 do 25 proc. W Polsce stwierdza się ją u 19 proc. osób. Jeśli dodamy do tego nadwagę, problem dotyczy aż 15,7 mln Polaków.

- Ograniczanie bądź eliminacja cukru i tłuszczu to podstawowy krok, aby redukować otyłość u społeczeństwa. Mimo, iż tłuszcz w mleczarstwie to naturalny towarzysz wielu produktów (np. serów), możemy się spodziewać rosnącego zapotrzebowania na produkty o jego obniżonej zawartości. Na sklepowych półkach znajdujemy jogurty z oznaczeniem 0 proc. tłuszczu czy cukru – tłumaczy Marek Dobosz.

I dodaje, że producenci do redukcji cukru używają głównie krótkołańcuchowych inulin z cykorii zwanych oligofruktozami, a do redukcji zawartości tłuszczu najczęściej proponowane są inuliny długołańcuchowe, bądź odpowiednie skrobie natywne - właściwościami imitujące cząsteczki tłuszczu.

Redukcja cukru wydaje się zadaniem dość karkołomnym. Okazuje się bowiem, że zastępowanie go słodzikami nie działa w stu procentach. Mimo iż przemysł poszukuje alternatyw, okazuje się, że profil smakowy cukru trudny jest do skopiowania. To dlatego nawet ciesząca się dobrą opinią konsumentów stewia (a właściwie: glikozyd stewiolowy) nie zyskuje szerokiej popularności.

W związku z natężeniem trendów prozdrowotnych, coraz większą popularność zdobywają również produkty funkcjonalne. Wspomagają zachowanie i wzmacnianie zdrowia oraz dobre samopoczucie. - Konsumenci poszukują rozwiązań dopasowanych do własnych upodobań żywieniowych, aktywnych składników wpływających na poprawę trawienia, wzmocnienie kości, odporności oraz takich które dostarczą witaminy i minerały – podkreśla Marek Dobosz.

Wzrasta również zainteresowanie produktami jak najmniej przetworzonymi. Taką możliwość daje nam żywność naturalna. – Konsumenci uważają, że produkty pozbawione sztucznych dodatków są zdrowsze. Co więcej, jak pokazują przeprowadzone badania, są w stanie zapłacić więcej za produkt z naturalnym składem, mimo utraty specyficznych właściwości uzyskanych dzięki dodatkom (np. krótsza data przydatności, jednolita konsystencja, smak czy zapach) – podkreśla Marek Dobosz.

Źródło: www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Ceny mlecznych produktów na GDT wzrosły o blisko 2 proc.
-Masło znowu zdrożeje pod koniec roku. Sytuacja z zeszłego roku może się powtórzyć
-Konsumenci oczekują redukcji cukru i tłuszczu w produktach mleczarskich
-Dobrowolne nazewnictwo miejsca pochodzenia: sektorowe przewodniki EDA są już gotowe
-Przemysł wzywa do ochrony nazw produktów mleczarskich w przyszłym prawodawstwie UE
-Sieci wymuszają zaniżone ceny mleka
-Rynek mleka wszedł w spadkową fazę cyklu
-Popyt na tłuszcz mleczny nadal rośnie
-Przynazno tytuł Nauczyciel Mleczarstwa Roku 2018
-Wyniki XVII Krajowej Oceny Masła i Mlecznych Produktów Wysokotłuszczowych
-Rynek mleczarski jest zawsze dynamiczny
-Szacunkowe ceny skupu mleka przy prognozowanych cenach OMP i masła
-EDA obradowało o przyszłości mleczarstwa
-Konkluzje po posiedzeniu Rady Ekonomicznej Obserwatorium Rynku Mleka


 
Archiwum
- Maj 2018
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.