Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mleka
www.interia.pl
2005-10-04
Producenci mleka chcą reklamować się sami

Polacy piją coraz mniej mleka. Dlatego branża mleczarska wyłożyła już 17,5 miliona zł na promocję spożycia nabiału, a wkrótce wyda kolejne 3 miliony

Pięć lat temu jedna osoba w statystycznej polskiej rodzinie wypijała rocznie prawie 260 szklanek mleka. W tym roku wypije ich o 60 mniej.

- Ubywa małych gospodarstw z jedną, dwiema krowami, w których mleko nie jest przeznaczone na sprzedaż - tłumaczy Grażyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Zwiększa się różnorodność produktów mleczarskich na rynku, więc klienci coraz chętniej sięgają po sery i jogurty. Tych ostatnich w porównaniu do 2001 r. jemy dziś o prawie pół kg więcej.

Według danych GUS, pięć lat temu na jednego Polaka przypadało 191 litrów mleka i jego przetworów (bez masła). W 2005 r. konsumpcjawyniesie 178 litrów i będzie o 4 litry większa niż rok temu. - W 2004 r. zanotowaliśmy spadek spożycia. W związku z otwarciem granic producenci postawili na eksport. Doprowadziło to do zmniejszenia podaży w kraju - mówi Grażyna Świetlik.

- Od 1999 r. wzrasta skup mleka, więc nie ma przesłanek, aby twierdzić, że spada spożycie - protestuje Waldemar Broś, wiceprezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich. Jak podkreśla, w 2005 r. skupionych zostanie 8,3 mld litrów mleka, o ponad 2 mld litrów więcej niż sześć lat temu. Waldemar Broś przyznaje, że Polakom trudno jest konkurować z Niemcami, Francuzami czy Szwedami, którzy zjadają 2 - 3 razy więcej nabiału.

Branża mleczarska nie daje za wygraną. Za ok. 14 mln zł z FunduszuPromocji Mleczarstwa, do którego trafić musi 0,1 gr od każdego skupionego litra mleka, przygotowana została kampania medialna (skierowana przede wszystkim do dzieci) "Nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności". - Jeszcze za wcześnie, aby mówić o tym, czy spowodowała wzrost spożycia mleka - przyznaje Stefan Bartela, prezes Komisji Porozumiewawczej do spraw Mleka i Przetworów Mlecznych, dzielącej pieniądze funduszu.

Zbigniewowi Kalinowskiemu, prezesowi Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica, kampania medialna za pieniądze z funduszuniezbyt się podoba. - Nie żałuję jednak, że płacimy 12 tys. zł rocznie na Fundusz Promocji Mleczarstwa, bo wierzymy, że przyczynia się on do wzrostu spożycia mleka - przyznaje Kalinowski. OSM Piątnica nie musi wydawać pieniędzy na własną reklamę. W sierpniu 2004 r. sprzedaż jej produktów wynosiła 16 mln zł. Obecnie jest o 4 mln zł większa i, jak zapowiada prezes, będzie rosła, ponieważ nie mogąc sprostać zamówieniom, firma rozbudowuje zakład.

- Promocja anonimowych towarów nie odnosi skutku. Każda firma, która coś znaczy na rynku, sama reklamuje swoje produkty - uważa Edward Borawski, prezes Mlekpolu, produkującego m.in. mleko Łaciate. Zakład, który skupuje 762 mln litrów mleka rocznie (najwięcej w Polsce), co roku przekazuje funduszowi ok. 900 tys. zł. - Wystarczy, że dołożylibyśmy drugie tyle i mielibyśmy własną kampanię medialną - podkreśla prezes Borawski.

Na kampaniach medialnych promocja mleka się nie kończy. Od ubiegłego roku szkolnego Agencja Rynku Rolnego dopłaca do spożywania nabiału w ramach unijnego programu Szklanka Mleka. Dotacja do 0,25 l mleka, w zależności od kursu euro,wynosi 17 - 18 gr. - W minionym roku szkolnym wypłaciliśmy 6 mln zł do około 6,5 mln litrów mleka - wyjaśnia Radosław Iwański, rzecznik prasowy agencji. Zarejestrowanych do udziału w programie zostało 1,3 mln dzieci. Jednak mleko piło tylko 300 tys. z nich. Nie pomogła reklama w mediach, na którą branża wydała 3,5 mln zł.

Być może w tym roku liczba uczniów pijących mleko będzie większa. Fundusz Promocji Mleczarstwa dołoży do Szklanki Mleka 3 mln zł. - Chcemy, aby uczniowie płacili za mleko jeszcze mniej - mówi Stefan Bartela.



Producenci mleka chcą reklamować się sami

Źródło: Rzeczpospolita

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-EDA przedstawiła wytyczne do. opakowań plastikowych
-Mleczna środa: Jak susza rolnicza wpływa na producentów mleka?
-EDA chce wzmocnić relację UE –Afryka poprzez zrównoważony rozwój mleczarstwa w Afryce
-KZSM rusza z kampanią telewizyjną promującą przetwory mleczarskie
-Wielość organizacji mleczarskich wynika z rozdrobnienia branży
-Mleczna środa: W Lublinie będą się kształcić przyszli mleczarze
-Polska jest największym dostawcą mleka w proszku do Algierii z UE
-EDA podkreśla korzyści z umowy handlowej UE-Mercosur
-Ekspert komentuje zmiany cen na rynku masła
-Spadkowy trend na rynku produktów mlecznych
-EDA pochyla się nad problemem podwójnej jakości żywności
-Polska największym unijnym eksporterem produktów mleczarskich na Ukrainę
-ZEA wprowadzają obowiązek nadawania znaku EQM importowanym produktom mleczarskim
-W kwietniu spadła cena mleka, ale nadal była wyższa niż przed rokiem


 
Archiwum
- Wrzesień 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.