Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2019-05-20
Ekspert: Podatek handlowy przełoży się na niższe ceny dla dostawców i wyższe dla konsumentów

TSUE uznał, ze zawieszony wskutek działania KE podatek handlowy nie jest formą pomocy publicznej, o co rzeczona KE go podejrzewała. Sprawa wszelako ma – moim zdaniem - nieco szerszy kontekst prawny i polityczno-gospodarczy - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

- Nie komentuje się w cywilizowanym świecie wyroków sądu, więc ograniczę się, jako nie-prawnik, do zadania pytania. Pomoc publiczna uczyniona nie wedle obowiązujących w prawie zasad jest formą dyskryminacji lub przywileju i to nie zachodzi w polskim przypadku, ale czy potraktowanie podatku handlowego w tych jedynie kategoriach wyczerpuje sprawę dyskryminacji? Jako nie-prawnik sądzę, że chyba nie – przecież część rynku płaci podatki wedle dwustopniowej skali progresywnej (wedle wartości sprzedaży), a część nie - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

- W dodatku skutki tego zabiegu skupiają się na partnerach biznesowych firm handlowych i na konsumentach, wywołując wcale nie pozytywne skutki, o czym w 2015 i 2016 obszernie pisano. Ponadto, pomoc publiczna zdaniem TSUE nie zachodzi, ale to nie rozwiązuje problemu dyskryminacji części uczestników rynku w Polsce - dodaje.

- Form dyskryminacji i skutków dyskryminacyjnych jest wiele, a wyrok TSUE nie zamyka sprawy dyskryminacji, w związku z podatkiem handlowym. Podobnie jak nie jest zamknięta sprawa dyskryminacji w związku z niedzielnym ograniczeniem handlu. Co i jak w tym względzie można postawić pod osąd antydyskryminacyjny pozostawiam jednak samym dyskryminowanym i ich organizacjom - tłumaczy.

Dodaje, że dostrzec można się coraz wyraźniejszy wachlarz ograniczeń handlu nowoczesnego pracującego na wszystkich w zasadzie powierzchniach, sieciowo i ze wsparciem nowoczesnych technologii. - Bo to i ograniczenia niedzielne i zapowiedzi „akcji akcyzowej” w stosunku do alkoholi i rewolucja w kosztach wprowadzania opakowań plastikowych (handel zaboli to podwójnie – poprzez współprace z producentami i w ramach linii marek własnych, gdzie handel staje się producentem). Do tego szereg „nowości” ogólnych, a to szereg opłat i cen urzędowych niemal w sferze energii, a to „koszyk” obowiązków w związku ze „split payment”, a to nowe reguły współpracy z ZUS itd. Decyzja TSUE trafia więc w niedobry dla handlu trend – wbrew socjalnej retoryce - uważa ekspert.

- Gospodarka ma się dobrze i oby jak najdłużej - koniunktura Polsce służy, ale powoli gaśnie. Czy jednak musi w handlu najszybciej? Skutki tego mogą być smutne – dla handlu i dla jego partnerów, nie mówiąc już o konsumentach. Skumulowany efekt takich zabiegów jak podatek handlowy ma charakter restrykcyjny wobec najefektywniejszej części sektora dystrybucji (handlu i jego obsługi) – sieci handlowych w hurcie i detalu - mówi Faliński.
- Zwróćmy, proszę, uwagę na efekt zwielokrotnienia się negatywów ograniczeń w handlu niedzielnym. Efekt obronny najsilniejszych graczy będzie podobny, tyle że spotęgowany. Przede wszystkim, ratując wynik sięgną po niższe ceny dla dostawców i wyższe – lub odpowiednio skalkulowane w ramach ekonomii skali – ceny dla konsumentów. Zredukują też asortyment, by ograniczyć koszty operacyjne i straty. To z kolei da efekt druzgocący konkurencyjnie firmy, których na to nie będzie stać – firmy mniejsze - tłumaczy.

- Niech więc nie zdziwią nas w niedalekiej przyszłości jeszcze silniejsze ruchy koncentracyjne i upadki firm handlowych i ich dostawców. Ceny „zwariują” – ci, którzy nie zdołają finansowo sięgnąć po promocję i nie będą w stanie „przycisnąć” dostawców, nie zwiększą sprzedaży, ale zwiększą ceny, tracąc pozycję rynkowa i klientów. Inni, ci zamożniejsi, zainwestują kosztem marży w niskie ceny. W takiej sytuacji inwestycje w handlu staną się przywilejem najsilniejszych - podsumowuje Andrzej Faliński.

Źródło: www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Badanie: Jakie sieci handlowe Polacy lubią najbardziej?
-Rynek magazynowy dla e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie (badanie)
-Sektor rolno-spożywczy: Co wpływa na spadającą popularność pracy tymczasowej?
-ARiMR zapowiada: Większe wsparcie dla grup producentów rolnych
-Ekspert: Drożejące warzywa i wieprzowina podbiły inflację, to jeszcze nie koniec
-Badanie: Prawie połowa konsumentów czeka na letnie wyprzedaże
-Badanie: 38 proc. transakcji w punktach handlowo-usługowych jest realizowanych za pomocą kart
-Faktoring młodszym bratem leasingu. Rynek będzie rósł w dwucyfrowym tempie
-Nowe drogi ekspresowe napędzają rynek magazynowy
-Spowolnienie gospodarcze wymusiło na firmach redukcję kredytu kupieckiego
-Bez współpracy biznesu z nauką, ludzkości zabraknie jedzenia
-Slogan reklamowy niezgodny z prawdą może sporo kosztować
-Outlet w Krakowie powstaje w nowym formacie
-Seniorzy to niedostatecznie rozpoznana kategoria przez branżę spożywczą


 
Archiwum
- Czerwiec 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.