Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2019-05-20
EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości

W ramach sesji Smart konsument w świecie omnichannel podczas EEC 2019 paneliści pokusili się o zdefiniowanie kim jest smart konsument AD 2019 i jaką rolę w podejmowanych przez niego wyborach zakupowych pełni cena a jaką technologia.

Z naszej perspektywy – smart konsument to ten, który chce zamówić zakupy łatwo, szybko, nie mieć z tym kłopotu, natomiast mieć poczucie bezpieczeństwa, że to co zamówił przyjedzie do niego w dobrym stanie, bez braków i na czas - powiedział Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu On Demand, właściciel Szopi. pl.

Grzegorz Bielecki, prezes zarządu Frisco.pl stwierdził, że w przypadku e-grocery najważniejsza jest satysfakcja klient z zakupów, które otrzyma. - Poziom satysfakcji klienta we Frisco jest na poziomie 60-65 pkt, dla porównania Netflix ma 68 pkt, a Amazon - 62. Na drugiej szali są dyskonty z poziomem - 31, czy hipermarkety z poziomem - 18. To pokazuje że dla klienta liczy się wygoda, oferowana przez e-commerce. W momencie, kiedy mamy coraz mniej czasu, jesteśmy coraz bardziej zabiegani, szukamy rozwiązań coraz bardziej wygodnych. Liczy się nie tylko cena produktu, ale też jakość, którą dostarcza produkt czy sklep.

Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP jako przykład, że smart konsument w swoich wyborach nadal kieruje się ceną wskazał, że na polskim rynku spożywczym w ciągu ostatnich lat upadły sieci delikatesów spożywczych: Bomi i Alma, zaś Piotr i Paweł walczy o przeżycie. - Jeżeli popatrzymy na branżę odzieżową, to mamy rozwój tanich sieci odzieżowych. To wszystko pokazuje, że cena jest nadal bardzo istotna. Dowodem jest też rozwój eventów zakupowych, takich jak Black Friday. W ubiegłym roku konsumenci wstrzymali się z zakupami w listopadzie i czekali na Black Friday, gdy sprzedaż wystrzeliła dwudziestokrotnie w porównaniu do innych dni. Kolejnym elementem wskazującym na wagę ceny jako kryterium zakupowego jest rola porównywarek cenowych. Większość osób kupujących zwłaszcza elektronikę zaczyna zakupy właśnie od porównywarki cenowej. To pokazuje, że klient nadal walczy o cenę. Kolejnym przykładem są zakupy z Chin, które dokonywane są na przekór deklaracjom, że ważna jest jakość i szybkość dostawy. Wielu konsumentów z Polski decyduje się na zakupy w Chinach, pomimo długiego czasu oczekiwania i ryzyka jakościowego. W tym wyborze zaletą także jest cena – stwierdził panelista.
Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu I marketingu RTV EURO AGD zwrócił uwagę, że cenę należy traktować w dwóch wymiarach. W przypadku porównywarek cenowych mamy ten sam produkt w kilku miejscach i wtedy jest oczywistą sprawą, że kupujemy tam, gdzie jest taniej. Detalista działający z sukcesem, musi oferować właśnie najlepszą cenę, bo ciężko jest dołożyć do standardowego produktu wartości, za które konsument zapłaci więcej. Z drugiej strony od kilku lat widzimy wzrost średniej ceny za zakupy na rynku AGD. To znaczy, że klient staje się zamożniejszy.

Bartosz Traczyk, prezes zarządu ING Usługi dla Biznesu stwierdził, że codzienna praktyka zakupowa dowodzi, że cena jest nadal wiodąca. W szczególności, w miarę przesuwania się handlu ze sklepów stacjonarnych do internetu. Dlaczego? Bo wówczas jest łatwiejsza do porównania. Jako operator płatności online bardzo mocno interesujemy się zjawiskiem porzucenia koszyka. Widzimy, że często klienci kompletują koszyki w dwóch sklepach na raz i porównują ceny. Gdy otrzymują podsumowanie wraz z kosztami dostawy, które w jednym z e-sklepów sięgają np. 15 zł decydują się porzucić koszyk i zrobić zakupy u konkurencji. Na konsumentów niezwykle mocno cały czas działa bodziec obniżki, bo kiedy nadchodzi Black Friday od razu widzimy wzrost transakcji – podsumował.

Rafał Reif, Head of Retail Accenture stwierdził, że z badań zwyczajów zakupowych generacji Z
wynika, że za produkty „plus”, czyli z dodatkowymi wartościami ci konsumenci są w stanie zapłacić więcej. - Badaliśmy produkty lifestylowe czyli odzież, kosmetyki, gadżety elektroniczne. 20 proc. badanych w ankiecie deklarowało, że są gotowi zapłacić więcej za produkty o wyższej jakości. Czy 20 proc. to dużo? To więcej niż deklarowały starsze pokolenia. 15 proc. mówiło, że są w stanie zapłacić więcej za produkty, które szanują zasady sprawiedliwego handlu. Najsłabiej wypadła ekologia. Jedynie 12 proc. pytanych deklarowało, że są w stanie zapłacić więcej za produkty wytworzone z poszanowaniem zasad ekologicznych. Jednak cena jest jednak nadal jednym z najistotniejszych elementów wyboru. W przypadku młodego pokolenia jeśli produkt kosztuje tyle samo, wybór dokonuje się w oparciu o elementy wartości – stwierdził panelista.

Źródło: dlahandlu.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Badanie: Jakie sieci handlowe Polacy lubią najbardziej?
-Rynek magazynowy dla e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie (badanie)
-Sektor rolno-spożywczy: Co wpływa na spadającą popularność pracy tymczasowej?
-ARiMR zapowiada: Większe wsparcie dla grup producentów rolnych
-Ekspert: Drożejące warzywa i wieprzowina podbiły inflację, to jeszcze nie koniec
-Badanie: Prawie połowa konsumentów czeka na letnie wyprzedaże
-Badanie: 38 proc. transakcji w punktach handlowo-usługowych jest realizowanych za pomocą kart
-Faktoring młodszym bratem leasingu. Rynek będzie rósł w dwucyfrowym tempie
-Nowe drogi ekspresowe napędzają rynek magazynowy
-Spowolnienie gospodarcze wymusiło na firmach redukcję kredytu kupieckiego
-Bez współpracy biznesu z nauką, ludzkości zabraknie jedzenia
-Slogan reklamowy niezgodny z prawdą może sporo kosztować
-Outlet w Krakowie powstaje w nowym formacie
-Seniorzy to niedostatecznie rozpoznana kategoria przez branżę spożywczą


 
Archiwum
- Czerwiec 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.