Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rozmaitości

Data zamieszczenie: 2019-03-20
Przyszłość handlu jest związana z rewolucją technologii cyfrowej, automatyzacją i robotyzacją

Handel nie żyje w próżni tylko świadczy rolę służebną w życiu gospodarczym, pośrednicząc w transakcjach pomiędzy producentami i klientami. W tym kontekście musi uwzględniać wszystkie zmiany technologiczne w procesach wytwarzania po stronie producentów jak i w postępie życia konsumenckiego – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Handel korzystał, korzysta i będzie korzystał z postępu technologicznego, ponieważ jest zarówno beneficjentem jak i kreatorem zmian w ślad za oczekiwaniami swoich klientów, których opinie zbierane są w umiejętnie opracowanych systemach ECR – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Coraz popularniejsze rozwiązania w obszarze ICT i IoT dają olbrzymie możliwości optymalizacji wszystkich procesów zachodzących w handlu. Pamiętać należy jednak, że ponad 70 proc. wdrożeń nowoczesnych technologii informatycznych nie zakończyła się sukcesem finansowym. Biorąc pod uwagę tę okoliczność monetyzacja rozwiązań jest kluczowa dla przedsiębiorstw handlowych często operujących na granicy progów rentowności – dodaje.

Podkreśla, że barier wdrożeniowych poza poziomem inwestycji początkowych jest więcej. – Jedną z najistotniejszych jest właściwe określenie obszaru i dokładne zdefiniowanie potrzeb zmian operacyjnych, zakupowych, zarządczych, marketingowych, sprzedażowych etc. To jest początek drogi, który musi być precyzyjnie i szczegółowo zdefiniowany. To niełatwe zadanie wymagające kwalifikowanych zasobów osobowych po stronie handlu – tłumaczy.

Dodaje, że kluczową rolę odgrywa permanentna edukacja wszystkich zasobów personalnych przedsiębiorstw handlowych, czyli dostosowanie organizacji i kadry do zarządzania zinformatyzowanymi procesami. – Szczególnie w obszarze otwartości na zmiany, w myśl sloganu – pracujmy mądrzej, a nie ciężej. Miejmy również nadzieję że ogólnodostępna infrastruktura techniczna nadąży za zmieniającym się rynkiem rozwiązań technologicznych – mówi ekspert.

Zauważa, że dużo uwagi poświęca się analizie big data wspomaganej sztuczną inteligencją (AI). – Rzadko wspomina się jednak o tym, jak kosztowne i czasami długotrwałe jest sporządzenie algorytmów odpowiadających na precyzyjnie zdefiniowane potrzeby użytkowników tych analiz. Koszty wdrożeń należy rozłożyć etapowo w ślad za mierzalnymi wzrostami profitów – tłumaczy.
– Technologie to nie wszystko. Rynek handlowy, zarówno ten B2C jak i B2B chętnie przyjmie funkcjonalne rozwiązania. E-platformy do obrotu handlowego, modelowe kanały dla e-commerce, blockchain, sklepy autonomiczne, to rozwiązania, nad którymi pracują giganci rynku. Mniejsi gracze muszą oczekiwać na rozwiązania serwisowe, które umożliwią im korzystanie z dobrodziejstwa współczesnej technologii. Ale to nie jedyna droga – uważa ekspert i dodaje, że pragmatycznie patrzące w przyszłość firmy chcą budować sprzedaż omnichannel nie rezygnując z tradycyjnych form sprzedaży.

– Technologia ma wspomagać działania handlowe firm. Nawet potentaci rynku e-commerce, jak choćby Amazon dywersyfikują swoje działania przejmując klasyczne, stacjonarne sieci handlowe – wyjaśnia.

Jego zdaniem przyszłość handlu na pewno nierozerwalnie będzie związana z postępem, wręcz rewolucją technologii cyfrowej, automatyzacją i robotyzacją. – Proces ten będzie zachodzić w zgodzie z postępem społecznym w sferze wymaganych kompetencji, zmian pokoleniowych i regulacji około biznesowych. Potrwa kilka lat i na pewno warto, a wręcz trzeba być jego aktywnym uczestnikiem – podsumowuje Andrzej Wojciechowicz.

Źródło: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl


Źródło:
...
 
-SWPS: Konsumenci zamożni mają mniejszą wrażliwość na promocje cenowe
-Ekspert: Wzrost zatrudnienia nieco wyhamował
-Pakistan zaostrza przepisy dotyczące importu żywności
-W 2019 rynek leasingu w Polsce wzrośnie dziesiąty rok z rzędu
-Lawina niewypłacalności firm w polskim handlu
-Analiza: Likwidacja marek własnych doprowadzi do drastycznego wzrostu cen
-Powstała nowa organizacja dla konsumentów - Fundacja Forum Konsumentów
-Klienci sklepów bardzo podatni na marketing sensoryczny, a najbardziej generacja Z (raport)
-Czeski protekcjonizm jest skuteczny. Eksport polskiej żywności w tym kierunku rośnie wolniej
-KRUS: Od marca nowe kwoty składek na ubezpieczenie rolników
-Gantner: Dziś bardziej opłaca się nielegalnie produkować żywność niż handlować narkotykami
-Afrykański pomór świń zbliża się do granic kolejnego kraju
-Nowy Jork wprowadza bezmięsne poniedziałki w szkołach
-Na Ukrainie wzrosła produkcja oleju sojowego
-Światowy rynek produktów ekologicznych osiągnął wartość 90 mld euro
-Coraz szybszy wzrost światowego rynku białek grochu
-Badanie: 47 proc. mikrofirm dobrze ocenia swoją sytuację finansową
-Ekspert: Import nadal trochę wyższy od eksportu
-ABB oraz MPiT zacieśniają współpracę na rzecz rozwoju przemysłu przyszłości
-Gantner: W łańcuchu produkcji żywności nie da się uzyskać idealnej równowagi
-Praca zdalna stanie się normą? Generacja Z dyktuje warunki
-Sklepy online i offline to dla klientów jedno doświadczenie zakupowe
-ZPP: Ponad 500 właścicieli małych sklepów apeluje do Premiera o wycofanie się z ograniczenia handlu w niedziele
-KPRM: Projekt ustawy "o markach własnych" na etapie koncepcyjnym

 
- Rozmaitości

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.